marți, 6 mai 2014

Cine nu are pantofi roşii… să-şi cumpere!

Toată primăvara asta am căutat o pereche de pantofi negri care să-mi placă. N-aş putea să-mi motivez clar încăpăţânarea mea de a încerca să găsesc, timp de două luni, nişte pantofi negri care să îmi placă, în condiţiile în care prin cutiile din dulapul meu există încă vreo trei perechi funcţionale. Să zicem că era, de fapt, doar nevoia de a cumpăra pantofi, pur şi simplu, iar chestia asta cu negrul... hmmm, cred că e ceva implantat adânc în subconştientul nostru, legat de ideea că pantofii negri merg aproape la orice ţinută (chestiune total falsă, de altfel).

Revenind la problemă, am căutat, aşadar pantofi negri, însă peste tot pe unde mi-a atras atenţia câte ceva, negrul ieşea din discuţie. Am cochetat într-o după-amiază cu ideea că aş putea renunţa la încăpăţânarea pantofilor negri, pentru o pereche de botine, french style, care mi-au făcut cu ochiul prin iarnă dintr-o vitrină de prin centru. Spiritul practic (atât de absent în atâtea alte situaţii) mi-a şoptit însă că e cam târziu pentru botine, că acuş vine vremea sandalelor şi a şlapilor (pe care, apropo, îi voi analiza în profunzime, la sugestia cuiva drag). Aşa că am revenit la obiectivul iniţial – pantofi negri, pe care însă nu i-am găsit nicăieri. Să nu fiu înţeleasă greşit... n-au dispărut de pe planetă pantofii negri, ci pur şi simplu „pretenţiile” mele nu au reuşit să fie satisfăcute de nicio oferă de prin rafturile cercetate. Şi au fost destule... Nu intru în detalii aici, o voi face în altă parte, însă o concluzie se desprinde inevitabil – e aproape o misiune imposibilă în oraşul acesta să găseşti o pereche de pantofi negri eleganţi, cu toc mediu, robust dar feminin, fără accesorii groteşti, fără talpă tip „podium” şi vârfuri pe care vrăjitoarele le-ar invidia, dintr-un material de calitate şi la un preţ normal. Vreau cam multe nu? La drept vorbind, în momentul acesta nici nu prea mai contează, pentru că odiseea pantofilor negri s-a finalizat cu o achiziţie pe cât de neaşteptată, pe atât de reconfortantă pentru orgoliul meu feminin, sensibil la astfel de întâmplări surpriză, binevenite într-o zi ploioasă de primăvară.

Iată-mă aşadar în posesia unor senzaţionali pantofi... roşii. Nu mai contează cum, când, de ce. Un lucru e cert – aveam nevoie acută de ei! O dovedesc cele câteva zile în care i-am purtat, în care m-am simţit altfel. Nu că aş fi extrem de nascisistă (deşi vreau să-l văd şi eu pe omul acela care nu e, măcar un pic), dar pantofii ăştia roşii mi se potrivesc... ca o mănuşă, cum s-ar spune, deşi comparaţia e total anapoda. Concret, mi-am dat seama, o dată în plus, cât de mult contează detaliile. Cireaşa de pe tort: pantofii au imprimat în piele un soi de fundal care seamănă foarte bine cu cel al Poveştilor... Aşa încât, nu pot decât să recomand cu căldură producătorul, fără să fac reclamă, decât, eventual gratuită (Cunadena – Timişoara) şi magazinul din care i-am cumpărat – unul dintre cele trei din zona pietonală de pe Ştefan cel Mare, din Iaşi, desigur, al cărui nume nu l-am reţinut. În rest... dacă nu mă credeţi pe cuvânt în privinţa satisfacţiei nevinovate pe care ţi-o poate da o pereche de pantofi roşii, atunci încercaţi o experienţă proprie sau, altfel spus, cine nu are o pereche de pantofi roşii, să-şi cumpere!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu